IMPROVIZAȚIE INSTRUMENTALĂ | Conștientizarea puterii expresive a sunetului și a ritmului prin intermediul instrumentului, vocii, efectelor sonore și percuției; practicarea improvizației cu scopul de a genera răspunsuri corporale, fizice și de a sugera, însoți sau transpune mișcarea; improvizație în diverse limbaje: tonal, atonal, modal etc.
Awareness of the expressive power of sound and rhythm through the instrument, the voice, the various sound effects and percussion; improvisation in order to generate bodily and physical responses and to suggest, accompany or transpose movement; improvisation in different languages: tonal, atonal, modal etc.
See English version bellow
Program:
În cadrul programului de formare continuă Certificat Dalcroze în România, sunt 36 de ore de improvizație instrumentală. Cursul de improvizație muzicală este structurat pe două paliere: curs colectiv cu durata de 1 oră și curs pe grup de nivel cu durata de 2 ore.
Competențe vizate:
Dezvoltarea curiozității și a imaginației sonore. Usurință și spontaneitate pentru improvizație. Dezvoltarea simțului muzical (frazare, nuanțe, respirații, intenții etc..)
Participații sunt încurajați să improvizeze în multiple abordări : tonale, modale sau atonale.
Modalitate de evaluare și validare:
Prezența la curs : 90 %
Reușita la examenul din sesiunea finală
Notare : Admis sau Respins
Profesor specialist:
Jean-Marc Aeschimann
Detalii practice:
Zile de curs: 25 – 29 iulie 2022, 24-25 septembrie 2022, 15-16 octombrie 2022, 12-13 noiembrie 2022, 10-11 decembrie 2022, 14-15 ianuarie 2022, 4-5 februarie 2023, 4-5 martie 2023, 1-2 avprilie 2023, 6-7 mai 2023.
Curs adaptat în funcție de nivelul și exigentele participanților înscriși, prin constituirea de grupuri pe mai multe niveluri.
Programme:
As part of the DCR programme, there will be 36 hours of musical improvisation, distributed over the weekend classes. The musical improvisation course is structured on two levels: a one-hour collective course and a two-hour course set by groups levels.
Targeted skills :
To develop curiosity and sound imagination. Acquire a certain ease and spontaneity to improvise. Develop the sense of musicality (phrasing, nuances, breathing, intentions, etc.). Participants are encouraged to improvise in multiple approaches: tonal, modal or atonal.
Modality of evaluation and validation:
Attendance at 90%
Passing the end-of-session exams
Grading: Acquired or not acquired
Specialist professor :
Jean-Marc Aeschimann
Practical details:
Course adapted according to the level and requirements of the participants, by setting up groups on several levels.