Programul internațional de formare continuă Certificatul Dalcroze în România (CDR) pe scurt:
CDR este un program de formare continuă în pedagogia Dalcroze, rezultat în urma colaborării dintre Institutul Jacques-Dalcroze Geneva, Elveția (www.dalcroze.ch) și Asociația Cultură prin Muzică, Romania (www.culturaprinmuzica.ro). Programul este formalizat prin acordul semnat de cei doi parteneri în data de 14 decembrie 2020 și conduce la obținerea unei diplome recunoscute de Institutul Jaques-Dalcroze Geneva. Structura programului și profesorii sunt desemnați de Institutul Jacques-Dalcroze Geneva.
București, Iulie 2021 – Septembrie 2022
Director de program : Profesor Jean-Marc Aeschimann
Participanți: maxim 25 de profesioniști din domeniul muzical, profesioniști din domeniul dansului, al actoriei, al științelor educației și din domeniul terapeutic.
Cost : 2000 EUR pentru un total de 215 ore de curs
Programul CDR 2021 – 2022 :
– 10-15 iulie 2021: Curs intensiv Dalcroze (38 de ore)
– Septembrie 2021 – Mai 2022: 9 we de curs, fiecare we cu cate 12h30 de
curs/participant (sambata 9:30 – 18:30, duminica 9:00 – 15:15)
– Stagiul de observare: 25 de ore
– Iulie 2022: Cursul de vara (40 de ore)
– Septembrie 2022: Examenele de final și predarea memoriului.
Materiile principale (cu examinare finală): Ritmica Jaques-Dalcroze, Solfegiul, Improvizația muzicală
Materii secundare (fără examinare finală): metodologie, mișcare corporală, alte cursuri specifice desemnate în funcție de nevoile grupului de participanți.
Câteva beneficii:
– Diplomă recunoscută de Institutul Jaques-Dalcroze din Geneva, instituție de educație
recunoscută la nivel mondial, și în toate mediile profesionale Dalcroze ;
– Perfecționare profesională prin accesarea unei pedagogii speciale de tip activ, cu
acțiune recunoscută nu doar în domeniul muzical, ci și in cel terapeutic, social și
medical ;
– Diversificarea metodelor de predare-învățare, de adresare, de comunicare prin
aplicarea principiilor pedagogiei Dalcroze. O pedagogie care privilegiază învățarea de
tip transversal și care ia în calcul teoria inteligențelor multiple oferind soluții
diferențiate de acțiune ;
– Dezvoltare personală prin exersarea unor facultăți cu acțiune profund umană, în
relație cu muzica : muzicalitate, simț ritmic, plasticitate a mișcării, bunăstare fizică și
psihică, imaginație și creativitate, afirmarea sinelui, dezinvoltură, echilibru, relaxare,
agilitate intelectuală și fizică, concentrare etc ;
– Schimb de experiență prin posibilitatea de a face parte dintr-o comunitate
internațională, cea a profesorilor și a profesioniștilor care aplică principiile
pedagogiei Dalcroze în practica lor profesională ;
– Posiblitatea de a deveni parte activă dintr-o comunitate vie, implicată, care poate
produce o schimbare pozitivă, o evoluție și o diversificare în locul în care acționează ;
– Achiziționarea unei noi perspective și a noi metode de lucru în domeniul profesional.